tollare, nova scotia duck tolling retiever, valpar, tollarvalp, valpkull

24 h

5/27/2009

0 Comments

 
Nu är det nära. Vildas kroppstemperatur har sänkts till 37 grader. Hon hässjar, skakar, beter sig lite nervöst, sätter sig ofta ner och tittar sig mot rumpan och tvättar sig mycket. Så det jag väntar på nu är att kroppstemperaturen ska gå upp till det normala för då är tiken redo för att valpa. Så inom ett dygn borde de titta fram.

Nu är även allt väl förberett. Min fina valplåda är på plats, som min mammas sambo  var snäll och hjälpte mig med. Hade inte fixat det utan honom, så oändligt med tack Per! Jag har tagit med mig ett litet valpningskit från jobbet. Det innehåller en valpsug, peang, tråd, sprutor och ersättningsmjölk. Sedan har jag även tre snälla veterinärer på jobbet som ställer upp som bakjour om något skulle gå på tok. Så jag kan ringa Margareta Hellman, Caroline Eriksson eller Åsa Lundberg mitt i natten om det behövs. Jag är verkligen tacksam till dessa tre att de är så snälla och hjälpsamma. Tack, snälla ni! :)

Så nu tillbaka till väntan.......


Picture
Picture
Valplådebygge pågår





Leave a Reply.


vildviljans, vilda, flyingtollers evelina, valpar, tollare, nova scotia duck tolling retriever, valpkull, tollarvalpar