tollare, nova scotia duck tolling retiever, valpar, tollarvalp, valpkull
 
Äntligen har jag fått ordning på min kamera så att jag kan uppdatera bloggen. Datorn är tyvärr fortfarnde kidnappad av verkstaden, de hade tydligen åkt på semester så det ser tyvärr inte ljust ut på den fronten.
Men ljust ut ser det däremot ut för alla i kull 1. Fem valpar fick A höfter och en fick B. Det kunde ju inte bli ett bättre resultat. Jag är så stolt över mina små vilda rödtottar.
När det gäller kull 2 så utvecklas de i en rasande fart. Mycket har verkligen hänt under några veckor. De växer så det knakar och har börjat ta plats i min lilla lya. Första avmaskningen  gjordes på valparna när de fyllt tre veckor. Allt gick jätte bra, de spottades och frästes inte lika mycket som i den förra kullen.  De har också börjat äta valpfoder vilket de älskar. Valparna har ju alla också fått blivande mattar och hussar som själva fått välja namn på dem. I bildserien nedan kommer de i följande ordning. Först ut mamma Vilda, sedan Zigge, Wilma, Millie, Gino Jr och Foxi.
Alla blivande familjer har också varit på besök, förutom familjen från Norge av helt förståliga skäl. Även vänner och bekanta till mig har hälsat på, så valparna har blivit socialicerade i ung ålder för vuxna, barn, katter och andra hundar.



Leave a Reply.


vildviljans, vilda, flyingtollers evelina, valpar, tollare, nova scotia duck tolling retriever, valpkull, tollarvalpar