tollare, nova scotia duck tolling retiever, valpar, tollarvalp, valpkull
 
Jag är fruktansvärt dålig med att uppdatera bloggen, men när det väl uppdateras ska så är det bra grejor. Vilda är konstaterat dräktig. Förutom den tunnformade kroppen så har vi tittat på ultraljud där vi kunde se fosterblåsor. Så runt midsommar väntas det små nya bebisar.

Förutom att det är valpar på G, så har hela kull- 1 blivit ett helt år gamla. Den 28 maj blev de "vuxna". Kanske märks det lite på Englas beteende att hon kanske har lugnat ner sig lite, lite som ett sandkorn.... Fast hennes energi passar väldigt bra för den nya träningsformen vi börjat med, nämligen agility. Vi har tjuvstartat lite på tunnlar och balanshinder innan hon fyllde året, men nu har vi även börjat med hinder. Det går undan må jag lova. Så Sara som är Englas pappas matte vill gärna börja träna med henne på allvar och göra henne till en agility princessa. Även Vilda har börjat med agility igen, och det går över all förväntan. Jag hoppas att till nästa vår kunna starta med henne i klass 1.

Men nu blir det sommarlov för min lilla tant. Vi lugnar oss nu lite tre veckor innan förlossningen. Fast fortfarande ska hon så länge hon orkar få följa med ut på ridturerna. Engla ska däremot hårdtränas hela sommaren. Man får passa på när det är bara en hund man kan träna. Så det blir ingen rast och ingen ro för lilla fjanten. Fast det tror jag inte att Engla har något emot. kanske får hon börja följa med hästen ut när mamma är hemma på mammaledighet.....




Leave a Reply.


vildviljans, vilda, flyingtollers evelina, valpar, tollare, nova scotia duck tolling retriever, valpkull, tollarvalpar