tollare, nova scotia duck tolling retiever, valpar, tollarvalp, valpkull
 
Idag märkte jag på Vilda att hon började bli lite orolig. Vandrade omkring, ville gräva en grop under sängen och lite ängslig. Jag tog hennes temp och den hade nu skjukit till 36,2 grader. Detta innebär att valpningen kommer att sätta igång inom 12-24 h.
Hon har fortsatt vara rastlös under hela kvällen. Vill inte riktigt lägga sig till ro. Vacklar mellan att ligga i valplådan till att gräva under sängen. Hon hjässar intensivt, dricker mer än vanligt och vill ut och rastas hela tiden. Tempen har nu börjat stiga igen. Det är lite jobbigt att se henne må som hon gör innan valpningen sätter igång. Men Vilda är som sagt en rutinerad mor så jag är inte orolig för henne, men önskar ändå jag kunde skynda på förstadiet.
Jag gissar på att jag imorgon kväll rapporterar hur valpningen gått och vad det är för knoddar som gömmer sig där inne..



Leave a Reply.


vildviljans, vilda, flyingtollers evelina, valpar, tollare, nova scotia duck tolling retriever, valpkull, tollarvalpar