tollare, nova scotia duck tolling retiever, valpar, tollarvalp, valpkull
 

Nu har valparna blivit hela 11 dagar gamla. Förutom att alla valpar i snitt snart nästan gått upp över 300 % av sin ursprungsvikt så händer det en hel del annat också...

Jag var bortrest från lördag morgon t.o.m. söndag eftermiddag i Finland på lill-kusinens bröllop. Under detta dygn så hade jag två snälla vänner, Jessica och Emma som ställde upp med att se över valparna och Vilda. Redan på lördag e.m. när jag ringde hem så fick jag höra att Fyran öppnat ena ögat. Så de passar på att växa extra mycket när matte är ur huset:)

Så på söndag när jag kom hem så rusade jag till valplådan för att skåda detta underverk.. Då var inte bara Fyrans ena öga lite öppet utan båda, även mini syrran och brorsorna hade hakat på. Lite blått syns ur inre ögonvrån på dessa fem. Sexan har däremot inte lika bråttom med att komma ut i stora världen, vilket hon även poängterade med att komma sist ut den 28:e. 

Alla valparna har däremot tagit sina första staplande steg. De är så duktiga när de med sin ryckiga sombie-stil försöker ta sig fram.


Jag har försökt att fota de små idag, men de vill inte bli bra på bild. Bilderna hittar du på respektive valps sida. Det finns även en liten film på Femman där han försöker med starka ben ta sig till syskonen.

Picture
Picture
6/9/2009 07:10:28 am

Hej Lena. Jättekul att allt går väl.
Härliga valpar.
Och lycka till framöver.

Ni jätteduktiga.

Kram yvonne med vovvs

Reply



Leave a Reply.


vildviljans, vilda, flyingtollers evelina, valpar, tollare, nova scotia duck tolling retriever, valpkull, tollarvalpar